Оскарження рішень контролюючих органів
|
Яким чином, хто і в які терміни повинен повідомити платника податків про скасування податкового повідомлення-рішення згідно п. 55.1 ст.55 Податкового кодексу України? |
У разі скасування податковим органом податкового повідомлення – рішення, платнику податків надсилається (надається) рішення про результати розгляду скарги. При цьому, податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним з дня прийняття органом державної податкової служби рішення про скасування такого податкового повідомлення-рішення. Порядком направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим наказом ДПА України від 22.12.10 № 985 не передбачено повідомляти платника, що скасоване податкове повідомлення – рішення вважається відкликаним. Далі |
Коли закінчується процедура адміністративного оскарження? |
Відповідно до п.56.17 ст. 56 глави 4 розділу ІІ Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI процедура адміністративного оскарження закінчується: днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк; днем отримання платником податків рішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги; днем отримання платником податків рішення Державної податкової адміністрації України Далі |
Як обліковуються в картках особових рахунків суми податкових зобов'язань при оскарженні платником податків донарахованих сум у судовому порядку? |
Облік в картках особових рахунків суми податкових зобов'язань при оскарженні платником податків донарахованих сум у судовому порядку здійснюється відповідно до Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.10 № 985. Далі |
Який порядок відкликання скарги на податкове повідомлення-рішення? |
Відкликання скарги проводиться за письмовою заявою особи, яка подала скаргу. Далі |
В який термін платник може оскаржити рішення органу ДПС про анулювання реєстрації платника ПДВ та який термін розгляду скарги на таке рішення? |
Платник податків може оскаржити рішення органу ДПС про анулювання реєстрації платника ПДВ в місячний термін з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги на такі рішення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у скарзі питання неможливо, термін розгляду скарги може бути продовжений, але не може перевищувати сорока п'яти днів. Далі |
Яка процедура розгляду скарги платника податків в органі ДПС, який виявив бажання бути присутнім при розгляді скарги та чим вона регламентована? |
Відповідно до п.56.2 ст.56 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ) у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення. Далі |
Чи може платник податків бути присутнім при розгляді скарги? |
Особа, яка подала скаргу на податкове повідомлення - рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення органу державної податкової податкову, має право особисто викласти аргументи особі, що перевіряла скаргу, брати участь у перевірці поданої скарги та бути присутньою при розгляді скарги. Далі |
Який порядок та строк розгляду скарги? |
Контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. Керівник (або його заступник) відповідного контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, , але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника податків до закінчення 20-денного строку. Далі |
Чи повинен орган ДПС направити платнику повторне податкове повідомлення-рішення після прийняття рішення про результати розгляду скарги? |
Якщо за результатами адміністративного або судового оскарження грошове зобов'язання, визначене у податковому повідомленні – рішенні: збільшується, то, крім раніше надісланого податкового повідомлення-рішення, направляється окреме податкове повідомлення-рішення на суму збільшення, а раніше надіслане податкове повідомлення – рішення не відкликається; зменшується, то до платника податків направляється податкове повідомлення-рішення, яке містить зменшену суму грошового зобов'язання, а раніше надіслане податкове – повідомлення вважається відкликаним; залишається без змін, то раніше надіслане податкове повідомлення – рішення не відкликається та нових повідомлень –рішень на цю суму не направляється. Далі |
Який порядок оскарження ФО податкового повідомлення-рішення про нараховані суми грошового зобов’язання по платі за землю, які не пов’язані із порушенням податкового законодавства? |
Фізична особа, яка вважає, що контролюючий орган не правильно визначив суму грошового зобов’язання по платі за землю, має право на адміністративне оскарження відповідного рішення контролюючого органу протягом 30 календарних дні, що настають за днем надходження податкового повідомлення-рішення (рішення) контролюючого органу. Далі |
Який порядок оскарження СГ податкових вимог, направлених органом ДПС? |
У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган прийняв будь-яке рішення (у тому числі податкову вимогу), що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених Податковим Кодексом України або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків рішення контролюючого органу, що оскаржується. Платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов'язаний письмово повідомляти контролюючий орган, яким прийнято рішення, про оскарження його рішення. Далі |
Чи можна в одній скарзі зазначити декілька рішень органу ДПС, які оскаржуються? |
У разі оскарження декількох рішень органу державної податкової служби, платник може в одній скарзі зазначити всі рішення органу державної податкової служби, які оскаржуються. Далі |
Який день буде вважатись останнім днем подання (розгляду ) скарги платника податків, якщо граничний термін подання (розгляду) скарги припадає на вихідний чи святковий день? |
У разі коли останній день строків подання скарги платниками податків або розгляду скарги органами державної податкової служби припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем. Далі |
Який порядок оскарження податкового повідомлення - рішення, прийнятого за розглядом первинної скарги на збільшення (зменшення) суми грошового зобов'язання? |
У разі коли контролюючий орган приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків, і за розглядом первинної скарги приймається окреме податкове повідомлення – рішення на збільшену суму грошового зобов’язання чи податкове повідомлення-рішення на зменшену суму грошового зобов'язання, такий платник податків має право звернутися протягом законодавчо визначених строків зі скаргою до контролюючого органу вищого рівня. Далі |
Яким чином направляється скарга до органу ДПС на податкові повідомлення - рішення та яка дата є датою подання скарги до податкового органу? |
Скарга подається до органу державної податкової служби або надсилається поштою з повідомленням про вручення. Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги відповідним контролюючим органом, а в разі надсилання скарги поштою - дата отримання відділенням поштового зв’язку від платника податків поштового відправлення із скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв’язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті. Далі |
Чи повинен орган ДПС, яким визначено суму грошового зобов'язання або прийнято інше рішення, при отриманні скарги від платника податків з 01.01.2011р., направляти її до органу ДПС вищого рівня для розгляду та/або повідомляти платника податків про те, що подана скарга не підлягає розгляду? |
Скарга, подана з 01.01.2011 року до органу ДПС, яким визначено суму грошового зобов'язання або прийнято інше рішення, не розглядається і повертається особі, яка подала скаргу, із зазначенням причин повернення. Далі |
Чи необхідно повідомляти ОДПС про оскарження податкового повідомлення-рішення в суді? |
Платнику необхідно повідомляти орган державної податкової служби про кожний випадок оскарження податкового повідомлення-рішення в суді. Далі |
Яким чином платник повинен повідомити податковий орган про оскарження його рішення до вищого органу ДПС? |
Згідно з п.56.5 ст.56 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755 - VІ (далі – ПКУ) платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов’язаний письмово повідомляти контролюючий орган, яким визначено суму грошового зобов’язання або прийнято інше рішення, про оскарження його податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення. При цьому, платник письмово повідомляє податковий орган щодо оскарження податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення в довільній формі. Далі |
Яким нормативним документом передбачені вимоги до скарги при оскарженні рішень контролюючих органів ? |
Відповідно до статей 55 і 56 глави 4 розділу II Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року було розроблено Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби, затверджене наказом ДПА України 23.12.10 N 1001, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.01.11 за N 10/18748 (далі – Положення №1001), яке визначає порядок подання та розгляду органами державної податкової служби скарг платників податків при оскарженні в адміністративному порядку податкових повідомлень-рішень про визначення сум грошових зобов'язань платника податків або будь-яких інших рішень органів державної податкової служби. Далі |
Який порядок та терміни оскарження рішень регіональним управлінням Департаменту САТ ДПА України про застосування штрафних (фінансових) санкцій? |
У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених Податковим кодексом України або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення - рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Далі |
Який порядок оскарження рішення податкового органу по неподаткових платежах (штрафні санкції за порушення порядку готівкового обігу, застоування реєстраторів розрахункових операцій) згідно з нормами ПКУ? |
У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених Податковим Кодексом України або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення - рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Далі |
Який порядок подання та розгляду скарг платників податків на податкове повідомлення рішення у перехідний період? (подано скаргу по нормах ЗУ№2181, а розгляд скарги припадає на норми по Податковому кодексу) |
Оскарження рішень контролюючих органів передбачене статтею 56 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ), норми якої набирають чинності з 1 січня 2011 року. При цьому, згідно з прикінцевими положеннями ПКУ (розділ ХІХ) Закон України від 20 грудня 2000 року №2181-ІІІ “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (далі – Закон №2181), нормами якого встановлено оскарження рішень контролюючих органів, втрачає чинність з 1 січня 2011 року. Тобто, з 1 січня 2011 року порядок оскарження рішень контролюючих органів буде здійснюватись на підставі норм ПКУ. Скарги платників податків на податкові повідомлення-рішення або будь–які інші рішення органу державної податкової служби, які отримані відповідним органом державної податкової служби або надіслані поштою до органів державної податкової служби до дня набрання чинності Податковим кодексом України, розглядаються у порядку, чинному до набрання чинності цим Кодексом. Далі |
Який порядок оскарження податкового повідомлення - рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-якого іншого рішення контролюючого органу? |
У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених Податковим Кодексом України або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення - рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов'язаний письмово повідомляти контролюючий орган, яким визначено суму грошового зобов'язання або прийнято інше рішення, про оскарження його податкового повідомлення - рішення або будь - якого іншого рішення. Далі |
|