Відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис» електронний цифровий підпис (далі - ЕЦП) за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису.
Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг» встановлено, що перевірка цілісності електронного документа проводиться шляхом перевірки ЕЦП (чинності сертифіката).
Таким чином, на виконання вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис» перевірка ЕЦП одержаного документу (заява про реєстрацію бази персональних даних (далі - заява)) проводиться у декілька етапів:
1) порівняння оригіналу документу і створеного на його основі нового документу, підписаного ЕЦП (початкового і підписаного документа);
2) перевірка статусу Сертифікату ЕЦП (блокований, скасований) на момент підписання.
З цією метою в Реєстрі створені відповідні умови для користувача, який має ЕЦП одного з
акредитованих центрів сертифікації ключів, які надали у розпорядження ДСЗПД надійні засоби ЕЦП, а саме:
· можливість створити заяву, яка відповідає вимогам наказу Міністерства юстиції України 1824/5 від 08.07.2011;
· зберігти її у форматі, який є доступним для передавання, за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем;
· підписати створену та збережену заяву ЕЦП;
· подати заяву на реєстрацію в електронній формі.
Значна кількість заяв, які були створені та передані на реєстрацію до ДСЗПД за допомогою веб-сайту Реєстру, не можуть бути опрацьовані через не дотримання процедури їх подачі. А саме, в більшості випадків, н
е прикладається файл заяви створеної та підписаної ЕЦП, а також сам посилений сертифікат ЕЦП.
Тому, бажаючим подати заяву на реєстрацію в електронній формі пропонуємо уважно вивчити
Інструкцію створення та подачі заяви в електронній формі (далі - Інструкція). Особливу увагу слід звернути на п
ункти 2 та 3 Інструкції.
По заявах, переданих на реєстрацію за допомогою
веб-сайту Реєстру, які не відповідають вимогам вищезазначеної Інструкції, буде сформовано повідомлення про відмову в реєстрації.
Інструкція створення та подачі заяви в електронному вигляді
1. Створення заяви
· Виберіть пункт меню
сайту "Створити заяву" та підпункт меню з відповідною назвою заяви ("Про реєстрацію БПД" або "Про надання витягу з реєстру"), яку необхідно створити.
· Заповніть відомостями всі поля форми заяви.
· Внесіть контрольні символи з зображення, що знаходиться нижче всіх полів форми заяви, та натисніть кнопку "Сформувати заяву".
· Якщо вказані на формі заяви відомості є коректними, та контрольні символи з зображення вказані вірно, відкриється сторінка
"Збереження файлу заяви" з повідомленням про успішне формування файлу заяви.
· На сторінці
"Збереження файлу заяви" натисніть елемент
"Зберегти файл заяви" (файл заяви відкривати не потрібно!) та збережіть файл заяви на локальному диску комп’ютера.
2. Підпис файлу заяви електронним цифровим підписом
· Підпишіть збережений на локальному диску комп’ютера файл заяви електронним цифровим підписом та збережіть підписаний файл заяви на локальному диску комп’ютера.
3. Подача заяви Реєстратору
· Виберіть пункт меню сайту
"Подати заяву", і на сторінці, що відкриється, натисніть на елемент
"Подати заяву в електронному вигляді".
· Відкриється нова сторінка, до 3-х полів якої, за допомогою кнопок "Обзор", необхідно обрати на локальному диску та завантажити наступні файли:
Ø файл заяви (максимальний розмір файлу – 512 кБ, тип файлу "Документ XML");
Ø підписаний ЕЦП файл заяви (максимальний розмір файлу – 512 кБ, тип файлу "Підписаний файл");
Ø файл публічного сертифіката (максимальний розмір файлу - 100кБ, тип файлу "Сертифікат безпеки").
· Внесіть контрольні символи з зображення, що знаходиться нижче полів вибору файлів, та натисніть кнопку
"Подати заяву".
· Якщо вказані на сторінці файли є коректними, та контрольні символи з зображення вказані вірно, заява у електронному вигляді буде передана Реєстратору та зареєстрована у базі даних заяв.
· Після реєстрації заяви відображається повідомлення про успішну подачу заяви в електронному вигляді, в якому зазначено реєстраційний номер заяви. На адресу електронної пошти заявника, вказану у заяві, надходить повідомлення про успішне подання заяви, яке містить реєстраційний номер заяви. Зареєстрована заява відображається на головній сторінці сайту у результатах пошуку зареєстрованих заяв.