Наказ Державної податкової адміністрації України
від 11 грудня 1996 року N 29
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
18 грудня 1996 р. за N 723/1748
Із змінами і доповненнями, внесеними
наказами Державної податкової адміністрації України
від 3 березня 1998 року N 93,
від 2 березня 2001 року N 82,
від 30 травня 2003 року N 260,
від 16 грудня 2005 року N 578
На виконання Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та з метою поліпшення організації роботи податкових адміністрацій щодо розгляду скарг (апеляцій) платників податків на рішення державних податкових адміністрацій НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків державними податковими адміністраціями.
2. Начальнику Головного управління апеляцій - Лонюку І. І. подати зазначене Положення до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Начальнику Управління справами Коваленку В. В. у десятиденний термін після державної реєстрації Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків державними податковими адміністраціями забезпечити його тиражування та надсилання державним податковим адміністраціям усіх рівнів.
4. Начальникам управлінь і відділів Державної податкової адміністрації України, виконуючим обов'язки голів державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах і районах, організувати вивчення зазначеного Положення з працівниками податкових органів, довести його до відома платників податків і забезпечити суворе дотримання вимог чинного законодавства при розгляді скарг платників податків.
|
|
Голова |
М. Я. Азаров |
|
(У тексті Положення слова "фізична особа" і "юридична особа" у відповідних відмінках замінено словами "фізична особа - платник податку" і "юридична особа - платник податку" у відповідних відмінках згідно з наказом Державної податкової адміністрації від 30 травня 2003 року N 260) |
1. Кожна особа має право оскаржити рішення органів державної податкової служби, якщо вони обмежують її права, установлені законами України, в адміністративному або в судовому порядку.
2. Це Положення, розроблене на підставі норм, передбачених Законами України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", "Про державну податкову службу в Україні", "Про звернення громадян", Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законодавчими актами України, визначає порядок подання та розгляду органами державної податкової служби скарг платників податків при оскарженні ними в адміністративному порядку:
1) податкових повідомлень, податкових повідомлень-рішень (далі - податкові повідомлення) про визначення сум податкових зобов'язань, штрафних (фінансових) санкцій та податкових вимог щодо податкового боргу;
(підпункт 1 абзацу першого пункту 2 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
2) рішень про:
заборону здійснення операцій із заставленими активами платника податків (припис);
(абзац другий підпункту 2 абзацу першого пункту 2 в редакції наказу
Державної податкової адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
розподіл суми податкових зобов'язань або податкового боргу між платниками податків, що виникають унаслідок реорганізації;
погашення податкових зобов'язань, забезпечених податковою заставою, до проведення реорганізації;
установлення солідарної відповідальності за сплату податкових зобов'язань платника податку, що реорганізовується;
поширення права податкової застави на всі активи платника податків, який створюється шляхом об'єднання інших платників податків;
продаж активів, що перебувають у податковій заставі; самостійне визначення органами державної податкової служби складу активів, що підлягають продажу (акт опису);
(абзац сьомий підпункту 2 абзацу першого пункту 2 в редакції наказу
Державної податкової адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
арешт активів;
дострокове розірвання договорів про розстрочення, відстрочення податкових зобов'язань за ініціативою органу державної податкової служби;
подання платником податків нової податкової декларації з виправленими показниками;
застосування штрафних (фінансових) санкцій;
(підпункт 2 абзацу першого пункту 2 доповнено абзацом згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
3) постанов по справі про адміністративне правопорушення.
(підпункт 3 абзацу першого пункту 2 в редакції наказу Державної
податкової адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
(абзац перший пункту 2 в редакції наказу Державної
податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
Органи державної податкової служби розглядають скарги платників податків стосовно податкових повідомлень про суми податкових зобов'язань з податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім акцизного збору та податку на додану вартість (з урахуванням випадків, коли законом обов'язок їх стягнення або контролю покладається на податкові органи), ввізного та вивізного мита та інших податків, зборів (обов'язкових платежів), які відповідно до законів справляються при ввезенні (пересиланні) товарів і предметів на митну територію України або вивезенні (пересиланні) товарів і предметів з митної території України, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
(абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
Не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації (розрахунку). У разі коли у майбутніх податкових періодах платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (розрахунку), такий платник податків зобов'язаний подати нову податкову декларацію, що містить виправлені показники.
Якщо орган державної податкової служби нараховує фізичній особі - платнику податку податкове зобов'язання, не пов'язане із здійсненням цією фізичною особою - платником податку підприємницької діяльності, з використанням непрямих методів і фізична особа - платник податку не погоджується з таким нарахуванням, спір вирішується виключно судом за поданням органу державної податкової служби.
Абзац п'ятий пункту 2 виключено
(абзац п'ятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260,
виключено згідно з наказом Державної податкової
адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
3. Дія цього Положення не поширюється на розгляд скарг (заяв) платників податків на податкові повідомлення, рішення, які зазначені в пункті 2 цього Положення, щодо яких подано позови до суду, а також на рішення податкової міліції.
(абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260,
в редакції наказу Державної податкової
адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
З урахуванням строків давності платник податків має право оскаржити в суді рішення органу державної податкової служби про нарахування податкового зобов'язання у будь-який момент після отримання відповідного податкового повідомлення. У цьому випадку зазначене рішення контролюючого органу не підлягає адміністративному оскарженню. Платник податків зобов'язаний письмово повідомляти орган державної податкової служби про кожний випадок судового оскарження його рішень.
(абзац другий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації від 30.05.2003 р. N 260)
Відмова в прийнятті скарги (заяви) платника податків забороняється. Реєстрація скарги (заяви) повинна відбуватися в день її подання або надходження до органу державної податкової служби.
(абзац третій пункту 3 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
У скарзі (заяві) має бути зазначено:
1) прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання фізичної особи - платника податку, а для юридичної особи - платника податку - її найменування, місцезнаходження, а також адресу, на яку необхідно надіслати рішення (відповідь) за скаргою (заявою);
(підпункт 1 абзацу четвертого пункту 3 із змінами, внесеними згідно з
наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
2) найменування органу державної податкової служби, яким видано податкове повідомлення, рішення або постанова по справі про адміністративне правопорушення, що оскаржується, дата і номер; назва податку, збору (обов'язкового платежу) або штрафної (фінансової) санкції та сума;
(підпункт 2 абзацу четвертого пункту 3 в редакції наказу
Державної податкової адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
3) суть порушеного питання, прохання чи вимоги й обґрунтування незгоди платника податків із сумою податкового зобов'язання, визначеною органом державної податкової служби в податковому повідомленні, або незгоди з іншим рішенням органу державної податкової служби;
(підпункт 3 абзацу четвертого пункту 3 в редакції наказу
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
4) про подання чи неподання позовної заяви до суду про визнання недійсним податкового повідомлення або рішення органу державної податкової служби, а також про повідомлення чи неповідомлення відповідного органу державної податкової служби про подання повторної скарги (заяви) органу державної податкової служби вищого рівня;
(підпункт 4 абзацу четвертого пункту 3 із змінами, внесеними згідно з
наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
5) підпис фізичної особи - платника податку, а для юридичної особи - платника податку - підпис керівника або особи, яка виконує обов'язки керівника юридичної особи - платника податку. Якщо скарга (заява) в інтересах фізичної особи - платника податку або юридичної особи - платника податку подається її представником, то до скарги (заяви) долучається копія довіреності, оформленої відповідно до вимог законодавства, і підпис представника юридичної особи - платника податку на скарзі (заяві) повинен бути скріплений печаткою юридичної особи - платника податку;
(підпункт 5 абзацу четвертого пункту 3 в редакції наказу
Державної податкової адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
6) перелік документів і розрахунків, що додаються до скарги (заяви), у разі надсилання скарги (заяви) поштою додається опис укладеного та повідомлення про вручення.
(абзац четвертий пункту 3 доповнено підпунктом 6 згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
Скарга (заява) повинна бути викладена в письмовій формі та надіслана до органу державної податкової служби поштою з повідомленням про вручення або передана фізичною чи юридичною особою - платником податку через представника.
(абзац п'ятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
Скарга (заява), оформлена без дотримання вимог, зазначених у підпункті 5 абзацу четвертого цього пункту, або оформлена без дотримання вимог, зазначених у підпунктах 1 - 4 абзацу четвертого і абзаці п'ятому цього пункту, та не дає змоги розглянути скаргу (заяву) по суті, повертається особі, яка її подала (надіслала), з відповідними роз'ясненнями не пізніше п'яти днів від дня отримання такої скарги (заяви).
(абзац шостий пункту 3 в редакції наказу Державної
податкової адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
Абзац сьомий пункту 3 виключено
(згідно з наказом Державної податкової
адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578,
у зв'язку з цим абзаци восьмий - одинадцятий
вважати відповідно абзацами сьомим - десятим)
Якщо питання, порушені у скарзі (заяві), одержаній органом державної податкової служби, не входять до повноважень органів державної податкової служби, то така скарга (заява) в термін не більше п'яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється особі, яка подала скаргу (заяву). Скарга (заява), подана з порушенням порядку, установленого цим Положенням, не підлягає розгляду по суті і повертається особі, яка подала скаргу (заяву), з роз'ясненням порядку і строків оскарження податкових повідомлень, рішень або постанов по справі про адміністративне правопорушення.
(абзац сьомий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом державної податкової служби від однієї і тієї ж особи з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті.
Дата подання скарги (заяви) - день фактичного подання скарги (заяви) до відповідного органу державної податкової служби, а в разі надсилання скарги (заяви) поштою - дата відправлення скарги (заяви), зазначена відділенням поштового зв'язку в повідомленні про вручення поштового відправлення та на конверті.
(пункт 3 доповнено абзацом дев'ятим згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
У разі відсутності повідомлення про вручення і опису вкладення поштового відправлення та відбитка календарного штемпеля відділення поштового зв'язку на поштовому відправленні (конверті, бандеролі), що унеможливлює з'ясування фактичної дати отримання відділенням поштового зв'язку скарги (заяви), - датою подання скарги (заяви) вважається дата фактичного надходження скарги (заяви) до органу державної податкової служби.
(пункт 3 доповнено абзацом десятим згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
4. Подання первинної скарги
4.1. У разі коли платник податків вважає, що орган державної податкової служби невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до органу державної податкової служби, податкове повідомлення або рішення якого оскаржується, зі скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.
Обов'язок доведення того, що нарахування суми податкового зобов'язання, здійснене органом державної податкової служби відповідно до законодавства, є помилковим, покладається на платника податків за винятком випадків нарахування податкового зобов'язання за непрямими методами.
(підпункт 4.1 пункту 4 доповнено абзацом другим згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
4.2. Скарга повинна бути подана до органу державної податкової служби протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення органу державної податкової служби.
4.3. Якщо відповідно до закону орган державної податкової служби самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень органу державної податкової служби протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення або відповіді органу державної податкової служби на скаргу, замість десятиденного строку, визначеного у підпункті 4.2 цього пункту.
4.4. Зазначений у підпункті 4.3 цього пункту тридцятиденний термін для оскарження поширюється:
1) на суми податкового зобов'язання із земельного податку, нарахованого громадянам - власникам земельних ділянок та землекористувачам;
2) на суми податкового зобов'язання з прибуткового податку з громадян, нарахованого фізичним особам - суб'єктам підприємницької діяльності, громадянам, іноземним громадянам та особам без громадянства на підставі подання ними декларацій про очікувані або про фактично одержані доходи;
3) на рішення про: розподіл суми податкових зобов'язань або податкового боргу між платниками податків, що виникають унаслідок реорганізації; установлення солідарної відповідальності за сплату податкових зобов'язань платника податку, що реорганізовується; поширення права податкової застави на всі активи платника податків, який створюється шляхом об'єднання інших платників податків.
Оскарження сум податкових зобов'язань з прибуткового податку, визначених органом державної податкової служби за результатами виявлених перевірками недостовірних даних, заявлених суб'єктом підприємницької діяльності у деклараціях про одержані доходи та проведені витрати (перевіркою виявлені порушення податкового законодавства), здійснюється протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання податкового повідомлення або відповіді (рішення) органу державної податкової служби на скаргу (заяву).
(пункт 4 доповнено підпунктом 4.4 згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
4.5. Податкові вимоги і рішення про: заборону здійснення операцій із заставленими активами платника податків; погашення податкових зобов'язань, забезпечених податковою заставою, до проведення реорганізації; продаж активів, що перебувають у податковій заставі; самостійне визначення органами державної податкової служби складу активів, що підлягають продажу (акт опису); арешт активів; дострокове розірвання договорів про розстрочення, відстрочення податкових зобов'язань за ініціативи органу державної податкової служби можуть бути оскаржені протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання такого рішення або відповіді (рішення) органу державної податкової служби на скаргу (заяву).
(пункт 4 доповнено підпунктом 4.5 згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260,
підпункт 4.5 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
4.6. Суми штрафних (фінансових) санкцій за порушення податкового законодавства та законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності, застосування яких законодавством віднесено до компетенції органів державної податкової служби, можуть бути оскаржені протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання податкового повідомлення або відповіді (рішення) органу державної податкової служби на скаргу (заяву).
(пункт 4 доповнено підпунктом 4.6 згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260,
підпункт 4.6 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 16.12.2005 р. N 578)
5. Подання повторної скарги
5.1. У разі коли орган державної податкової служби надсилає платнику податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до органу державної податкової служби вищого рівня, а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги - до органу державної податкової служби вищого рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.
Абзац другий підпункту 5.1 пункту 5 виключено
(згідно з наказом Державної податкової 5.2. До документів, які додаються до скарги (заяви), належать: податкове повідомлення про визначення суми податкового зобов'язання; акт перевірки та інші документи (розрахунки), на підставі яких визначено податкове зобов'язання; первинна скарга платника податків та документи, що підтверджують докази незгоди платника податків з визначеною сумою податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій або неправомірність прийнятого органом державної податкової служби рішення.
У разі оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення необхідно подати ксерокопії акта перевірки, протоколу про адміністративне правопорушення та постанови по справі про адміністративне правопорушення, рішення, прийнятого за розглядом скарги на таку постанову. До скарги також необхідно подати належної якості ксерокопії рішення, прийнятого за розглядом первинної скарги, а у відповідних випадках повторної скарги (заяви) платника податків, та інші наявні у платника податків документи, що засвідчують обставини справи. Платник податку також повинен повідомити про подання чи неподання позовної заяви до суду про визнання недійсним податкового повідомлення або іншого рішення органу державної податкової служби, оскарження до суду постанови по справі про адміністративне правопорушення, наявність постанови про порушення кримінальної справи. (підпункт 5.2 пункту 5 в редакції наказу Державної 5) збільшує суму податкового зобов'язання (пені та штрафних санкцій) або податкового боргу; (абзац перший пункту 9 доповнено підпунктом 5 згідно з наказом 6) залишає у випадках, передбачених статтею 8 Закону України "Про звернення громадян", скаргу (заяву) без розгляду та повертає її автору. (абзац перший пункту 9 доповнено підпунктом 6 згідно з наказом У разі коли норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або органів державної податкової служби, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і органу державної податкової служби, рішення приймається на користь платника податків. (абзац другий пункту 9 із змінами, внесеними згідно з наказом При обґрунтуванні рішень під час проведення апеляційних процедур органи державної податкової служби використовують також податкові роз'яснення, надані відповідно до Порядку надання роз'яснень окремих положень податкового законодавства, затвердженого наказом ДПА України 12.04.2003 N 176 (абзац третій пункту 9 із змінами, внесеними згідно з наказом У разі скасування раніше прийнятого рішення органу державної податкової служби про нарахування суми податкового зобов'язання (пені і штрафних санкцій) або податкового боргу вважаються відкликаними податкові повідомлення або податкові вимоги з дня прийняття рішення про скасування суми податкового зобов'язання або податкового боргу. У разі скасування в певній частині раніше прийнятого рішення органу державної податкової служби про нарахування суми податкового зобов'язання (пені та штрафних санкцій) або податкового боргу, раніше надіслане податкове повідомлення або податкова вимога вважаються відкликаними від дня отримання платником податків нового податкового повідомлення або відповідної податкової вимоги, що містить нову суму податкового зобов'язання (податкового боргу). Зменшена сума податкового зобов'язання (податкового боргу) повинна бути сплачена платником податків або може бути оскаржена у строки, визначені цим Положенням. Рішення, прийняте за розглядом скарги, може бути менш сприятливе для платника податків, ніж рішення, яке оскаржувалося. У разі збільшення органом державної податкової служби суми податкового зобов'язання (пені та штрафних санкцій) або податкового боргу раніше надіслане податкове повідомлення або податкові вимоги не відкликаються, а на суму такого збільшення органом державної податкової служби надсилається окреме податкове повідомлення. Збільшена сума податкового зобов'язання повинна бути сплачена або може бути оскаржена платником податків за процедурою, визначеною цим Положенням, із застосуванням строків, установлених для сплати або оскарження нового податкового зобов'язання. З дня отримання платником податків рішення про скасування раніше прийнятого рішення органу державної податкової служби про нарахування суми податкового зобов'язання або його частини (пені та штрафних санкцій) звільняються активи такого платника податків з податкової застави. Скасування рішення органу державної податкової служби про адміністративний арешт зупиняє такий арешт активів платника податків. У разі скасування органом державної податкової служби рішення про адміністративний арешт активів орган державної податкової служби вищого рівня проводить службове розслідування щодо мотивів видання керівником органу державної податкової служби (його заступником) рішення про арешт активів та, за необхідності, приймає рішення про притягнення винних до дисциплінарної чи адміністративної відповідальності. Рішення Державної податкової адміністрації України, прийняте за розглядом скарги (заяви) платника податків, не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене у судовому порядку. Працівник органу державної податкової служби, який уповноважений розглядати скаргу платника податків у межах адміністративної апеляційної процедури, має право в установленому Державною податковою адміністрацією України порядку пропонувати такому платнику податків компромісне рішення спору, яке полягає у задоволенні частини скарги платника податків під зобов'язання останнього погодитись з рештою податкових зобов'язань, нарахованих органом державної податкової служби. Підставою для прийняття рішення щодо податкового компромісу є наявність в органі державної податкової служби таких наявних фактів та доказів по суті скарги платника податків, які дають підстави вважати, що запропонований податковий компроміс приведе до більш швидкого та/або більш повного погашення податкового зобов'язання порівняно з результатами, які можуть бути отримані внаслідок передання такого спору на вирішення суду (арбітражного суду). Податковий компроміс не може бути запропоновано платнику податків до того, як працівник органу державної податкової служби, уповноважений розглядати скаргу такого платника податків, не складе письмове обґрунтування доцільності податкового компромісу, що має бути розглянуте посадовою особою органу державної податкової служби, яка нарахувала оскаржуване податкове зобов'язання, а також посадовою особою, якій безпосередньо підпорядковується такий працівник. У разі коли платник податків погоджується на укладення податкового компромісу, зазначене рішення набирає чинності з моменту отримання письмової згоди керівника органу державної податкової служби вищого рівня, а сума податкового зобов'язання, яка визначена умовами податкового компромісу, вважається узгодженою, і таке рішення не може бути оскаржене у майбутньому. 10. За розглядом скарги (заяви) платника податків або посадової особи платника податків чи громадянина приймається рішення, яке оформляється відповідно до вимог законодавства про мови. Зміст рішення складається зі вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин. Рішення оформляється на бланку органу державної податкової служби, який розглядав скаргу (заяву). У вступній частині рішення зазначається повне найменування особи, яка подала скаргу (заяву): прізвище та ініціали громадянина або фізичної особи - платника податку Описова частина рішення повинна містити перелік документів, які були взяті до уваги при розгляді скарги (заяви), дата і номер податкового повідомлення про суми податкових зобов'язань, рішення або постанови і назва органу державної податкової служби
адміністраціїя України від 30.05.2003 р. N 260)
податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
Державної податкової адміністрації від 30.05.2003 р. N 260)
Державної податкової адміністрації від 30.05.2003 р. N 260)
(абзац четвертий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
В мотивувальній частині рішення мають бути наведені результати дослідження матеріалів скарги (заяви) та докази, на яких ґрунтуються висновки органу державної податкової служби, який розглядав скаргу (заяву), а також посилання на конкретні статті та пункти законів України та інших нормативно-правових актів, якими обґрунтовано відповідь на скаргу (заяву).
(абзац п'ятий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
Резолютивна частина рішення повинна містити висновок про задоволення чи часткове задоволення скарги (заяви) або про відмову в задоволенні вимог чи клопотання особи, викладених у скарзі (заяві).
У рішенні також зазначається, що в разі незгоди особи, яка подала скаргу (заяву) з прийнятим рішенням, воно може бути оскаржене до органу державної податкової служби вищого рівня у строки, визначені в цьому Положенні відповідно до Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" або в судовому порядку.
(абзац сьомий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
У разі повного або часткового задоволення скарги (заяви) в рішенні даються вказівки органу державної податкової служби, рішення якого скасовано повністю або в певній частині, про вчинення відповідних дій.
Рішення за розглядом скарги (заяви) платника податків приймає керівник органу державної податкової служби (або його заступник). Оригінал рішення після зазначення реєстраційного номера вихідної кореспонденції надсилається (вручається) платнику податків.
(абзац дев'ятий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
Рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі - платнику податків, якщо його вручено керівнику або уповноваженій особі такої юридичної особи - платника податків під розписку або надіслано поштою з повідомленням про вручення за адресою, зазначеною юридичною особою - платником податків безпосередньо у скарзі (заяві) як адреса, на яку необхідно надіслати рішення (відповідь) на скаргу (заяву).
(абзац десятий пункту 10 в редакції наказу Державної
податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
Рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі - платнику податків, якщо його вручено особисто такій фізичній особі або уповноваженій нею особі чи надіслано поштою з повідомленням про вручення за адресою, зазначеною фізичною особою - платником податків у скарзі (заяві) як адреса, на яку необхідно надіслати рішення (відповідь) на скаргу (заяву).
(абзац одинадцятий пункту 10 в редакції наказу Державної
податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
Ксерокопія рішення, прийнятого за розглядом первинної скарги платника податків, за резолюцією керівника органу державної податкової служби (або його заступника) передається структурному підрозділу, до функцій якого входить підготовка податкових повідомлень, податкових вимог та рішень, зазначених у пункті 2 цього Положення, для вчинення установлених законодавством дій і долучається разом з матеріалами розгляду скарги до справи платника податків з оподаткування.
(абзац дванадцятий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з наказами
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260,
від 16.12.2005 р. N 578)
Ксерокопія рішення, прийнятого органом державної податкової служби вищого рівня за розглядом повторної скарги платника податків, надсилається для виконання до органу державної податкової служби (податкове повідомлення, податкова вимога або рішення якого було оскаржено) за місцем взяття на облік платника податків і зберігається у справі з матеріалами розгляду скарги, які долучаються до справи платника податків з оподаткування.
(абзац тринадцятий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з наказами
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260,
від 16.12.2005 р. N 578)
Ксерокопія рішення, прийнятого органом державної податкової служби вищого рівня за розглядом повторної скарги (заяви) платника податків, зберігається у справі з матеріалами розгляду скарги.
(абзац чотирнадцятий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з наказами
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260,
від 16.12.2005 р. N 578)
У разі, якщо посадова особа юридичної особи - платника податку чи фізична особа - платник податку або уповноважена особа відмовляється від отримання рішення (відповіді), прийнятого за розглядом скарги (заяви), або в разі незнаходження особи за адресою, зазначеною у скарзі (заяві) для надсилання рішення (відповіді), то датою вручення рішення (відповіді) платнику податків вважається дата, зазначена працівником поштового зв'язку на повідомленні про вручення поштового відправлення, про відмову платника податку від отримання рішення (відповіді), або дата вчиненого працівником поштового зв'язку запису на повідомленні про відсутність одержувача рішення (відповіді) за адресою, яка зазначена особою у скарзі (заяві) як адреса, на яку необхідно надіслати рішення (відповідь) на скаргу (заяву).
(пункт 10 доповнено абзацом п'ятнадцятим згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
11. Якщо вмотивоване рішення за скаргою (заявою) платника податків не надсилається платнику податків протягом двадцятиденного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника органу державної податкової служби (або його заступника), така скарга (заява) вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків. Скарга (заява) вважається також повністю задоволеною на користь платника податків, якщо рішення керівника органу державної податкової служби (або його заступника) про продовження строків її розгляду не було надіслано платнику податків до закінчення двадцятиденного строку.
12. Процедура адміністративного оскарження закінчується:
останнім днем строку, передбаченого у пункті 4 та підпунктом 5.1 пункту 5 цього Положення, для подання скарги (заяви) про перегляд рішення органу державної податкової служби у разі коли така скарга (заява) не була подана у зазначений строк;
(абзац другий пункту 12 із змінами, внесеними згідно з наказом
Державної податкової адміністрації України від 30.05.2003 р. N 260)
днем отримання платником податків рішення органу державної податкової служби про повне задоволення скарги, викладеної у заяві;
днем отримання платником податків рішення органу державної податкової служби, що не підлягає подальшому адміністративному оскарженню.
Начальник Головного |
|
(Положення в редакції наказів Державної
податкової адміністрації України від 03.03.98 р. N 93,
від 02.03.2001 р. N 82)
Вернуться на страницу - Проверки Государственной налоговой администрацией-инспекцией (ГНАУ) Процедура обжалования