? Який порядок проведення позапланових виїзних перевірок за ланцюгом поставлених товарів до кінцевого виробника (імпортера) з метою визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування відповідно до Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування ПДВ?

Порядок визначення суми ПДВ, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків установлено п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР (зі змінами та доповненнями, за текстом – Закон № 168/97-ВР). 

Згідно з пп. 7.7.5 цього пункту протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну (камеральну) перевірку заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого самого строку провести позапланову виїзну (документальну) перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.

Позапланова виїзна перевірка проводиться в порядку та терміни, визначені Законом України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.90 р. № 509-XII (зі змінами та доповненнями, за текстом – Закон № 509-XII). 

Методичні рекомендації щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування ПДВ, затверджені наказом ДПА України від 18.08.2005 р. № 350 (зі змінами та доповненнями, за текстом – Методичні рекомендації), розроблено згідно з вимогами Закону № 509-XII та на виконання положень п. 7.7 ст. 7 Закону № 168/97-ВР для застосування органами державної податкової служби під час здійснення контролю за правомірністю заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ суб'єктами господарювання – юридичними особами, їх філіями, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами.

Отже, порядок організації та проведення перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування ПДВ, визначений у Методичних рекомендаціях, призначено для використання в роботі підрозділами державної податкової служби і не стосується організації роботи платників податків.

 

Рубрику підготувала 

 

Наталія Бондаренко 

Оглядач «Вісника» 

За сприяння: 

 

Сергія Мережки 

Директора Департаменту контролю за відшкодуванням
податку на додану вартість ДПА України
 

Наталії Кузьміної 

Начальника відділу адміністрування
відшкодування податку на додану вартість
 


«Вісник податкової служби України», лютий 2010 р., № 7 (579), с. 36 (www.visnuk.com.ua)