| Про затвердження Методичних рекомендацій щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України Приказ ГНАУ 827 Версия 2009-04-06
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ НАКАЗвід 31 грудня 2008 року N 827 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України(Витяг) Із змінами і доповненнями, внесеними
З метою запровадження централізованої системи приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків та реєстрів отриманих та виданих податкових накладних із урахуванням різних способів надходження документів до органів державної податкової служби України, у тому числі в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, та відповідно до статті 2 Закону України від 12 грудня 1990 року N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" наказую: 1. Затвердити: 1.1. Методичні рекомендації щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України (далі - Методичні рекомендації) (додаток 1); 1.2. Регламент виконання робіт та взаємодії підрозділів на районному рівні у системі централізованого подання податкової звітності в електронному вигляді (додаток 2); 1.3. Опис алгоритму контролю (додаток 3); 1.4. Тимчасовий реєстр форм звітних документів платників податків юридичних та фізичних осіб - підприємців для занесення до електронної бази звітних документів ДПА України (додаток 4); 1.5. Форму Квитанції про стан розрахунків з бюджетом (додаток 5). <...> 4. Головам ДПА в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі: 4.1. організувати роботу щодо застосування Методичних рекомендацій після введення їх в дію у підпорядкованих державних податкових інспекціях; 4.2. забезпечити контроль за дотриманням встановлених Методичних рекомендацій; 4.3. здійснити заходи щодо своєчасного та якісного введення податкової звітності з урахуванням збільшення кількості документів, що обробляються. 5. Дозволити органам ДПС на місцях залучати фізичних осіб для обробки документів податкової звітності згідно з цивільно-правовими договорами. 6. Ввести в дію цей наказ після впровадження в промислову експлуатацію централізованої системи приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України. 7. Наказ ДПА України від 15.04.2008 р. N 250 "Про затвердження нової редакції Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України" вважати таким, що втратив чинність, з моменту введення в дію цього наказу. <...>
Методичні рекомендації щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України1. Прийняті скорочення
2. Терміни та їх визначенняУ Методичних рекомендаціях терміни вживаються у такому значенні: АДРЕСАТ ЗВІТНОСТІ - органи державної податкової служби; БАЗА ДАНИХ АДРЕСАТА ЗВІТНОСТІ - база даних в електронному вигляді, створена в адресата звітності на основі показників звітних документів платників податків та призначена для централізованого накопичення та багаторазового використання у інформаційних системах адресата звітності; ВІДКРИТИЙ КЛЮЧ - термін визначено Законом України від 22.05.2003 р. N 852-IV "Про електронний цифровий підпис" (далі - Закон N 852); "ЄДИНЕ ВІКНО" - робоче місце для приймання різних форм податкової звітності платників податків. Звітні документи платників приймаються на єдиному робочому місці як в електронному, так і паперовому вигляді; ЗВІТИ, ЗВІТНІСТЬ - документи, які відповідно до законодавства подаються платниками податків адресату звітності; ЗВІТ, ЗВІТНІСТЬ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ (електронний звіт, електронна форма) - звіти, інформація в яких зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити звітів;
(абзац восьмий розділу 2 у редакції наказу Державної КВИТАНЦІЯ ПРО ПРИЙМАННЯ ЗВІТУ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ (далі - друга квитанція) - електронний документ, що формується програмним забезпеченням ЦОЕЗ та засвідчує факт і час приймання (неприймання) звіту в електронній формі та внесення його даних у БДАЗ; КВИТАНЦІЯ ПРО ДОСТАВКУ ЗВІТУ АДРЕСАТУ ЗВІТНОСТІ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ (далі - третя квитанція) - електронний документ, що формується програмним забезпеченням адресата звітності, де зареєстрований підписувач, та засвідчує факт доставки звіту в електронній формі і внесення даних до бази даних АЗ; (розділ 2 доповнено новим абзацом десятим згідно з наказом ЛОГІЧНЕ ВИДАЛЕННЯ - видалення платника податку з електронної бази даних без фізичного видалення (можна лише переглянути раніше введені звіти, а створити нові звіти у такого платника неможливо);
(абзац дванадцятий розділу 2 у редакції наказу Державної ОПЕРАЦІЙНИЙ (БАНКІВСЬКИЙ) ДЕНЬ - термін визначено Законом України від 21.12.2000 р. N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", із змінами та доповненнями (далі - Закон N 2181); ОСОБИСТИЙ КЛЮЧ - термін визначено Законом N 852; ПІДПИСУВАЧ - термін визначено Законом N 852; ПЛАТНИКИ ПОДАТКІВ - термін визначено Законом N 2181; ПОДАННЯ ЗВІТНОСТІ В ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ - подання податкової звітності в електронному вигляді на електронну адресу оператора або АЗ засобами телекомунікаційного зв'язку із застосуванням ЕЦП у форматі, затвердженому наказом ДПА України від 03.05.2006 р. N 242 "Про затвердження формату (стандарту) електронного документа звітності платників податків", із змінами та доповненнями; ПОДАТКОВА ДЕКЛАРАЦІЯ, РОЗРАХУНОК - термін визначено Законом N 2181; ПОДАТКОВА ЗВІТНІСТЬ - сукупність документів, що подаються платниками податків до органів державної податкової служби у строки, встановлені законодавством, на підставі яких здійснюються нарахування та/або сплата податків, зборів (обов'язкових платежів); ПОДАТКОВИЙ АГЕНТ - термін визначено Законом України від 22.05.2003 р. N 889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб"; ПОДАТКОВЕ ЗОБОВ'ЯЗАННЯ - термін визначено Законом N 2181; ПРОГРАМНИЙ ЗАСІБ - програмне забезпечення, призначене для створення платником податків електронних звітів відповідного формату (стандарту); СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ - програмне забезпечення, призначене для формування, накладання ЕЦП, шифрування та передачі податкової звітності відповідного формату (стандарту) в електронному вигляді до АЗ, у тому числі через оператора; СУБ'ЄКТИ ЕЛЕКТРОННОГО ДОКУМЕНТООБІГУ - АЗ, платник податків, посередник (оператор), які набувають передбачених законом або договором прав і обов'язків у процесі електронного документообігу; СЕРТИФІКАТ ВІДКРИТОГО КЛЮЧА - термін визначено Законом N 852; ТРАНСПОРТНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ - електронний документ, що містить транспортний заголовок для оператора або АЗ та електронний звіт, підписаний ЕЦП, зашифрований згідно з вимогами чинного законодавства; ТРАНСПОРТНИЙ ЗАГОЛОВОК - обов'язкові реквізити транспортного повідомлення згідно з уніфікованим форматом, встановленим адресатом, що ідентифікують суб'єктів електронного документообігу при передачі звітності телекомунікаційними каналами зв'язку; УНІФІКОВАНИЙ ФОРМАТ - структура транспортного повідомлення, затверджена АЗ; ФОРМАТ (СТАНДАРТ) ЗВІТУ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ (далі - формат) - формалізований опис складу та структури показників звіту в електронній формі, затверджений в установленому законодавством порядку; ЦЕНТР ОБРОБКИ ЕЛЕКТРОННИХ ЗВІТІВ - структурний підрозділ адресата звітності, який виконує функції оператора та інформаційно-технічного адміністратора централізованої системи електронної звітності, що включають одержання, перевірку цілісності електронних звітів, внесення їх даних до бази даних АЗ, зберігання протягом установленого строку, а також передачу структурним підрозділам адресата звітності; (розділ 2 доповнено новим абзацом тридцятим згідно з наказом ЦЕНТРАЛІЗОВАНА СИСТЕМА ЕЛЕКТРОННОЇ ЗВІТНОСТІ - сукупність нормативно-правових та організаційних заходів; програмних, програмно-апаратних та телекомунікаційних засобів, що забезпечують формування, передачу, контроль проходження, обробку даних, зберігання електронних звітів та квитанцій підписувачів, операторів та адресата звітності; ЕЛЕКТРОННИЙ ЦИФРОВИЙ ПІДПИС - термін визначено Законом N 852. Інші терміни в Методичних рекомендаціях вживаються у значенні, наведеному в Законах України від 22.05.2003 р. N 851-IV "Про електронні документи та електронний документообіг", від 22.05.2003 р. N 852-IV "Про електронний цифровий підпис" та інших нормативно-правових актах. 3. Загальні положення3.1. Методичні рекомендації щодо ведення та захисту податкової звітності, поданої платниками податків в органи державної податкової служби (далі - Методичні рекомендації) охоплюють повний цикл ведення та захисту документів податкової звітності (далі - документи податкової звітності), які подаються до органів державної податкової служби підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності та фізичними особами - підприємцями (далі - платники податків). 3.2. Методичні рекомендації розроблено з метою впровадження у державних податкових органах єдиної методології ведення та захисту документів податкової звітності платників податків з урахуванням різних способів надходження документів до ОДПС, у тому числі засобами телекомунікаційного зв'язку. Для забезпечення єдиної методології ведення та захисту документів податкової звітності повинні виконуватись такі процедури: приймання та реєстрація документів податкової звітності від платників податків; перенесення інформації з документів податкової звітності на паперових носіях до електронних баз податкової звітності; перенесення інформації, наданої платниками податків в електронному вигляді, до електронних баз податкової звітності; проведення автоматизованих перевірок документів податкової звітності, зокрема звірка даних документів податкової звітності з інформацією відповідних реєстрів, переліків тощо, згідно з наданими технічними завданнями; верифікація даних податкової звітності, наданої на паперових носіях, що переносяться до КОР платників податків; перенесення показників про нараховані суми з електронних баз податкової звітності до КОР платників податків; контроль за даними при перенесенні сум з баз податкової звітності до КОР платників податків; обробка податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за ф. N 1ДФ; обробка податкової звітності (у тому числі поданої в електронному вигляді), дані з якої не заносяться до КОР платників податків; формування та передача реєстрів на основі обробленої податкової звітності; оформлення і передача для збереження паперових носіїв податкової звітності; адміністрування системи приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності. 3.3. Методичні рекомендації визначають методологію забезпечення достовірності введених даних, специфічні вимоги для обробки окремих груп документів тощо. 3.4. Методичні рекомендації розроблено з урахуванням вимог Законів України від 21 грудня 2000 року N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", із змінами та доповненнями, від 22 травня 2003 року N 889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб", від 22 травня 2003 року N 851-IV "Про електронні документи та електронний документообіг", із змінами та доповненнями, від 22 травня 2003 року N 852-IV "Про електронний цифровий підпис", від 4 грудня 1990 року N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні", із змінами та доповненнями, від 20 лютого 2003 року N 551-IV "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування", наказу ДПА України від 24.06.2005 р. N 228 "Про введення в дію Регламенту експлуатації АІС ДПА України", із змінами та доповненнями, Типової інструкції з діловодства в органах державної податкової служби України, затвердженої наказом ДПА України від 01.07.98 р. N 315, із змінами та доповненнями (далі - Типова інструкція з діловодства) та інших нормативно-правових актів з питань оподаткування. (пункт 3.4 із змінами, внесеними згідно з наказом 3.5. Обробка "Декларацій про доходи фізичної особи" виконується засобами АІС "Облік податків і платежів" підрозділами оподаткування фізичних осіб за окремим порядком. 4. Приймання та реєстрація податкової звітностіПодаткова звітність до органів податкової служби надається (надсилається):
(абзац другий розділу 4 із змінами, внесеними згідно з наказом на паперових носіях - поштовими відправленнями;
(абзац четвертий розділу 4 із змінами, внесеними згідно з наказом засобами телекомунікаційного зв'язку з накладанням електронного цифрового підпису - до ЦОЕЗ, у тому числі через оператора. 4.1. Для приймання документів податкової звітності в ОДПС повинно бути спеціально виділене та обладнане за принципом операційного залу приміщення із встановленими робочими станціями із системою приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності (за технологією "єдиного вікна"). 4.2. Податкова звітність приймається підрозділом ведення та захисту податкової звітності (за необхідності, в останній день строку подання звітності із залученням працівників інших підрозділів) без попередньої перевірки зазначених показників від платника податків або іншої особи, на яку покладено обов'язки подання органам ДПС податкової звітності. Як зазначено в Законі N 2181, відмова службової (посадової) особи ОДПС прийняти податкову декларацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законодавством. У разі якщо службова (посадова) особа ОДПС порушує норми абзацу першого підпункту 4.1.2 пункту 4.1 статті 4 Закону N 2181, платник податків зобов'язаний до закінчення граничного строку подання декларації надіслати таку декларацію поштою з описом вкладеного та повідомленням про вручення, до якої долучається заява на ім'я керівника відповідного ОДПС, складена у довільній формі, із зазначенням прізвища службової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти декларацію, та/або із зазначенням дати відмови. При цьому декларація вважається поданою у момент її вручення пошті, а граничний десятиденний строк, встановлений для поштових відправлень підпунктом 4.1.7 пункту 4.1 статті 4 Закону N 2181, не застосовується. Платник податків може також оскаржити дії службової (посадової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у судовому порядку. 4.3. Податкова звітність має бути: надана адресату звітності за формами встановленого зразка, що діють на момент подання документа, з обов'язковими додатками; повністю заповненою, а саме: наявні обов'язкові реквізити та значення показників, що не заповнюються через відсутність інформації, мають бути прокреслені; (абзац третій пункту 4.3 із змінами, внесеними згідно з наказом (абзац перший пункту 4.12 із змінами, внесеними згідно з наказом абзац четвертий пункту 4.12 вилучено (згідно з наказом Державної податкової (абзац перший підпункту 4.13.5 у редакції наказу Державної завіряє власним ЕЦП третю квитанцію, отриману від відповідних органів адресата звітності, де платник податків зареєстрований, шифрує та передає її суб'єкту звітності. (підпункт 4.13.7 доповнено абзацом згідно з наказом 4.13.8. Факт приймання звіту в електронній формі адресатом звітності від платника податків підтверджується другою квитанцією, у якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків (назва та код ЄДРПОУ підприємства), дата та час приймання звіту, реєстраційний номер, податковий період, за який подається звіт, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП центром обробки електронних звітів, здійснюється її шифрування, після чого друга квитанція надсилається платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції. 4.13.9. У разі якщо платник податків подає звіт в електронній формі до ЦОЕЗ АЗ через оператора, то ЦОЕЗ здійснює всі дії згідно з підпунктом 4.13.7 пункту 4.13 цих Методичних рекомендацій, крім формування та передачі першої квитанції. 4.13.10. Якщо платник податків надіслав АЗ, у тому числі через оператора, кілька примірників одного податкового документа (у разі уточнення, неотримання квитанцій підтвердження тощо), то оригіналом вважається електронний документ, отриманий останнім до закінчення граничного терміну подання податкової звітності, встановленого для подачі звітності у паперовому вигляді. У базі даних податкової звітності районного рівня проставляється статус "До відома" документам, що надійшли не останніми або виявлені за допомогою сформованого реєстру подвійно поданих документів. 4.13.11. У разі подання платником податків звітності в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку через оператора на підставі укладених договорів оператор частково виконує функції ЦОЕЗ, в тому числі: перевіряє відповідність транспортного повідомлення, сформованого платником податків, уніфікованому формату та його цілісність; фіксує дату одержання електронного звіту (як дату його подання платником податків) та зазначає дату і час у першій квитанції, яку формує, завіряє власним ЕЦП та надсилає платнику податків та ЦОЕЗ; зберігає інформацію про усі отримані електронні звіти та квитанції, завірені ЦОЕЗ та платниками податків, та здійснює її періодичне (не більше одного разу на місяць) резервне копіювання. 4.13.12. Платник податків, який подає звітність засобами телекомунікаційного зв'язку, у тому числі через оператора, має можливість отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом. При надходженні запиту в електронному вигляді від платника податків підрозділом захисту та ведення податкової звітності автоматично проводиться його обробка, формування та надсилання відповіді станом на момент прийняття запиту. Відповідь надсилається у вигляді квитанції за формою згідно з додатком 5 до наказу ДПА України "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України" на електронну адресу платника податків засобами телекомунікаційного зв'язку. 4.14. Приймання документів податкової звітності, поданих з порушенням термінів подання. При отриманні документів податкової звітності, яка подається платниками податків з порушенням термінів подання, такі документи приймаються, реєструються та для них здійснюється комп'ютерна обробка згідно із загальними правилами, зазначеними у Методичних рекомендаціях, як для документів податкової звітності, поданої вчасно. Рішення щодо застосування фінансових санкцій до порушників термінів подання і форм документів податкової звітності приймаються керівником ОДПС та оформлюються підрозділами оподаткування юридичних та фізичних осіб за даними реєстрів неподаної та невчасно поданої звітності після їх аналізу (п. 6.2 Методичних рекомендацій). Граничні строки подання документів податкової звітності можуть бути продовжені згідно з п. 15.4 ст. 15 Закону N 2181. 4.15. Приймання та обробка уточнених документів податкової звітності. 4.15.1. Платник податків має право подати уточнюючий розрахунок, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням термінів давності, визначених ст. 15 Закону N 2181) самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації. 4.15.2. Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо такі уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені. Форма уточнюючих розрахунків визначається у порядках, встановлених для податкових декларацій. Форми податкових звітів, затверджені відповідними Порядками складання звітів, не передбачають форм уточнених розрахунків для суб'єктів господарської діяльності - фізичних осіб, які знаходяться на загальній або спрощеній системі оподаткування; також не передбачено уточнюючих форм для звіту про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), звіту за формою N 1-ПП "Про суми пільг в оподаткуванні юридичних осіб та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності", декларації про валютні цінності, Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до загального фонду Державного бюджету України за результатами щоквартальної фінансово-господарської діяльності. Тому для вказаних звітів уточнення у межах поточного року надаються наростаючим підсумком у наступному звітному періоді. Уточнення за попередні роки, якщо платник наполягає на поданні такого звіту, приймаються загальними відділами із супроводжуючим листом із зазначенням мотивів його складання і передаються до підрозділів адміністрування податків. 4.15.3. Реєстрація та обробка уточнених документів податкової звітності, у тому числі таких, що надійшли поштовими відправленнями, проводиться у загальному порядку ведення та захисту документів податкової звітності, викладеному у цих Методичних рекомендаціях. 4.15.4. Приймання документів уточнюючої звітності здійснюється в порядку, визначеному пп. 4.1 - 4.4 Методичних рекомендацій. Уточнююча звітність, що складається із уточнюючого звіту та довідки до нього, після реєстрації заноситься до електронної бази податкової звітності у період, показники якого вона уточнює. Довідка, що змінює суми податкового зобов'язання, реєструється та заноситься до електронної бази податкової звітності у звітний період поточного місяця, який відповідає даті подання довідки. Уточнюючий розрахунок до декларацій з податку на прибуток підприємства (банку), з податку на доходи (прибуток) страховика, з податку на додану вартість тощо заноситься до електронної бази податкової звітності у періоді аналогічно довідці. Уточнюючий розрахунок, який відрізняється від основної декларації тільки позначкою, що включає в себе і нові показники, і суми податкових зобов'язань, у результаті самостійно виправленої помилки заноситься в період, який він уточнює (наприклад, звіти по рентних та ресурсних податках, платежах). Імпорт уточнюючих документів податкової звітності до КОР проводиться датою реєстрації на наступний день після подання такої звітності до формування щоденного експортного файлу зведених показників АІС "Галузь". У разі прийняття рішення структурними підрозділами про невизнання уточнюючої звітності платника податків згідно з вимогами ст. 17 Закону N 2181 відповідний підрозділ протягом 3 робочих днів з моменту отримання реєстру прийнятої звітності надсилає платнику податків лист із зазначенням підстав невизнання, службові записки з резолюцією керівника ДПІ до підрозділів ведення та захисту податкової звітності та обліку і звітності. Занесені до КОР дані усуваються за службовою запискою відповідного підрозділу, в електронних базах звітність отримує статус "До відома", у коментарях до звіту проставляється ознака "згідно із службовою запискою від "____________" N ___". В інформаційній обліковій системі занесені дані податкової звітності усуваються датою надходження службової записки. 4.16. Приймання податкової звітності при переході платника податків до іншого органу державної податкової служби. 4.16.1. При переході платника податків до іншого ОДПС за повідомленням підрозділу обліку платників податків про зняття з обліку підрозділом ведення та захисту податкової звітності формуються експортні файли з наявною звітністю без "логічного видалення" із електронної бази податкової звітності разом з реєстрами переданої звітності (додаток 5 до Методичних рекомендацій) за поточний та два попередні роки. 4.16.2. Сформовані файли звітності разом з реєстром передаються до підрозділу обліку платників податків для передачі до іншого ОДПС. 4.16.3. При взятті на облік платників податків, які перейшли з іншого ОДПС, за повідомленням підрозділу обліку платників підрозділ ведення та захисту податкової звітності здійснює імпорт звітності платників. Звітності надається статус "Перехід" та в коментарях проставляється ознака району, з якого перейшов платник. Після реалізації у програмному забезпеченні вказаний статус та коментарі заповнюються автоматично процедурою імпорту. 4.17. При ліквідації суб'єкта господарювання платником податків подається останній пакет звітності. Такій звітності проставляється ознака "ліквідаційна". Імпорт ліквідаційних документів податкової звітності до КОР проводиться не пізніше наступного дня подання звітності до ОДПС до формування щоденного експортного файлу зведених показників АІС "Галузь" згідно реєстру, із зазначенням дати реєстрації податкової звітності. 4.18. При наданні платником податків документів податкової звітності за іншою формою, якщо він вважає, що форма податкової звітності, визначена центральним податковим органом, збільшує або зменшує його податкові зобов'язання всупереч нормам закону з такого податку, збору (обов'язкового платежу), такий звіт приймається разом з поясненням мотивів його складання загальним відділом. Після аналізу підрозділом оподаткування юридичних або фізичних осіб правомірності подання такого звіту (впродовж двох днів з дня отримання такої звітності) підрозділи ведення та захисту податкової звітності реєструють та переносять інформацію звітів до електронної бази у разі технічної можливості (за відсутності можливості інформація про нараховані суми вноситься до КОР підрозділами обліку та звітності згідно із службовою запискою підрозділів оподаткування). 5. Перенесення інформації з податкової звітності до електронних баз ОДПС5.1. Обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом ведення та захисту податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. 5.4. За відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків, несуть відповідальність підрозділи ведення та захисту податкової звітності. 6. Формування зведеної інформації на підставі даних податкової звітності платників податків. Схема взаємодії підрозділів ведення та захисту податкової звітності з іншими структурними підрозділами6.1. Після закінчення обробки податкової звітності підрозділи ведення та захисту податкової звітності: звіряють суми до нарахування або відшкодування з даними декларацій (розрахунків), крім звітності, поданої в електронному вигляді з накладанням ЕЦП, використовуючи режим верифікації нарахованих сум; формують та передають до підрозділів обліку та звітності реєстри нарахованих сум у розрізі форм звітності по платниках податків разом із вивантаженими з електронної бази звітних документів даними, зокрема даними звітності з податку на прибуток за поточний та попередні звітні періоди; формують реєстри поданої звітності у розрізі форм із урахуванням різних способів подання звітності по платниках податків та передають їх до підрозділів оподаткування юридичних та фізичних осіб. 7. Імпорт нарахованих сум платежів з електронних баз державних податкових інспекцій до карток особових рахунків (КОР) платників. Контроль занесених до КОР нарахованих сум податків та платежів7.1. Щоденно, починаючи з наступного за граничним терміном подання податкової звітності, але не пізніше 1 дня до настання граничного терміну сплати (крім звітності, для якої терміни сплати встановлені до граничного терміну подання або окремим порядком), підрозділи обліку та звітності засобами ПЗ АІС "Облік податків та платежів" імпортують вивантажені дані з електронної бази звітних документів до КОР платників податків окремо для юридичних та фізичних осіб. Імпорт до КОР відповідно до реєстрів уточнюючої, невчасно поданої звітності, реєстрів податкової звітності із задекларованими сумами бюджетного відшкодування податку на додану вартість, ліквідаційної звітності виконується підрозділом обліку та звітності не пізніше наступного дня після подання звітності до податкового органу до формування щоденного експортного файлу зведених показників АІС "Галузь" згідно із встановленим регламентом. 8. Специфічні особливості приймання, занесення і обробки податкового розрахунку ф. N 1ДФ засобами відокремленого програмного модуля8.1. При прийманні податкового розрахунку керуються Порядком заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку за формою N 1ДФ, затвердженим наказом ДПА України від 29.09.2003 р. N 451, із змінами і доповненнями, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.10.2003 р. за N 960/8281, з урахуванням норми Закону N 2181. 9. Обробка документів податкової звітності, що автоматично не імпортуються до КОРПо податках, для яких не реалізовано алгоритм імпорту даних в інші програмні продукти, виконується приймання, реєстрація та комп'ютерна обробка поданої звітності на загальних підставах з передачею реєстрів прийнятої звітності разом зі звітними документами до підрозділу обліку та звітності для проведення нарахованих сум у КОР та до відповідних структурних підрозділів, які використовують інші АРМи. По документах, поданих в електронному вигляді з накладанням ЕЦП, де паперові копії не передбачені чинним законодавством, передаються тільки реєстри поданої звітності. Для проведення нарахованих сум у КОР працівниками підрозділу обліку та звітності та інших структурних підрозділів надана можливість переглянути або (у разі необхідності) роздрукувати відповідний документ. 10. Оформлення та зберігання оброблених документів податкової звітності10.1. Після обробки податкової звітності відпрацьовані документи, крім форми N 1ДФ та документів, поданих в електронному вигляді з накладанням ЕЦП, де паперові копії не передбачені чинним законодавством, разом з реєстрами поданої звітності передаються до підрозділів оподаткування юридичних та фізичних осіб для проведення документальної невиїзної перевірки (камеральної) і формування звітної частини особової справи платника. 11. Адміністрування системи приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності11.1. Розподіл прав доступу до електронних баз даних податкової звітності. Для обслуговування системи приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності в кожному ОДПС у підрозділі інформатизації процесів оподаткування повинен бути призначений адміністратор, до функціональних обов'язків якого входить адміністрування системи. <...>
Технологічна схема приймання та комп'ютерної обробки звітних документів платників податків на паперових носіях
Вернуться на страницу - Электронная подпись и отчетность
|